2011. július 10., vasárnap

Töltött cukkini

Hozzávalók:
  • 6 db közepes cukkini, kb 225 grammosak  (én 2 db nagyobbat vettem, azokat vágtam félbe, majd hosszában is félbe)
  • 1 ek olíva olaj (ez ennyi volt)
  • 1 kisebb hagyma felkockázva (mivel szeretem ilyen jellegű kajákban a hagymát, így én 3 db kisebbet kockáztam fel)
  • 3 gerezd zúzott fokhagyma (ez stimmel)
  • 225 gr darált, max 10% zsírtartalmú marhahús (fele sertés-fele marha darálthúst kaptam, és fél kilóból készült!) 
  • 2 ek őrölt kömény (nem voltam bátor, és csak egy teáskanállal tettem bele, de így is érezni az ízt. Szerintem két evőkanál más sok lenne...)
  • 1 ek őrölt koriander (ebből is csak egy teással szórtam rá)1/4 ek piros bors pehely? (fogalmam sincs mi ez, így sima őrölt bors ment bele)
  • 250 ml darabolt konzerv paradicsom, natúr (ez stimm, egy doboz felkockázott konzerv paradicsom)
  • 1 bögre bulgur (cca 70 gr) (mivel nem bulgur, hanem gersli volt itthon, így azt tettem bele. A főzés kezdetekor átöblítettem párszor vízzel, majd ázni hagytam addig, amíg nem került bele a serpenyőbe)
  • 3 ek mazsola (kimaradt, nem szeretem)
  • 3 ek pirított fenyőmag (kimaradt, sajnáltam rá az 500-ast...)
  • 1 csokor aprított petrezselyem (ez rendben)
  • 125 ml paradicsomszósz (200 ml volt, de azt hiszem legközelebb még 200 megy bele, hogy legyen szósz is)
  • só ízlés szerint (a tölteléket sóztam ízlés szerint, és még picit megsóztam a cukkiniket is, mielőtt belemertem az elkészült cuccot)

Az összeállítást úgy csináltam ahogy le van írva, annyi módosítással, hogy a végén nem forgattam a sütőben a cukkinikat... Szerintem felesleges. Csak alufólia alatt sült 180 fokos légkeveréses sütőben 40 percet, utána még 15-öt fólia nélkül, és kész is volt! :o)))


Előkészítési idő: kb. 40 perc
Sütési idő: kb. 55 perc
Elfogyasztási idő: kb. 10 perc :o)))




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése