2011. július 10., vasárnap

Meggyes-mákos

Hozzávalók (én dupla mennyiséget csináltam, nincs kistepsim, sürgősen beszerzendő!!!):


(10-12 szelethez)
  • 15 dkg liszt + a formához  (nekem 30 dkg, fele Lidl-s búzaliszt, fele tk. liszt)
  • 15 dkg darált mák (ebből csak 20 dkg lett, egy csomaggal vettem csak)
  • 2 tojás (4 tojás nálam)
  • 10 dkg olvasztott margarin (hát, ezt elfelejtettem venni, így egy evőkanál sima margarint tettem bele)
  • fél dl tej (nem mértem ki az egy dl-t, csak érzésre öntöttem, ahogy a tészta állaga kívánta)
  • 1 cs sütőpor (2 cs megvolt)
  • 1 db alma (2 db közepes alma)
  • csipet fahéj (ezt is érzésre, ízre tettem bele)
  • 8 dkg cukor (folyékony édesítőszerrel csináltam, spricceltem bele, aztán megkóstoltam a tésztát)
  • 20 dkg magozott meggy (nem mértem, csak egyenletesen beterítettem vele a süti tetejét)
Az almát lereszeltem, és hozzáöntöttem/mértem a hozzávalókat a meggy kivételével. Az egészet robotgéppel összekevertem, a tepsit sütőpapírral kibéleltem, beletöltöttem a masszát, a tetejére rászórtam a meggyet, és légkeveréses sütőben kb. 30 perc alatt készre sütöttem.

Elkészítési idő: kb. 20 perc
Sütési idő: kb. 30 perc



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése